KITAB BARENCONG PDF

Kitab Barencong Datu Sanggul. 52 likes. Book. Kitab Barencong Datu Sanggul . Privacy · Terms. About. Kitab Barencong Datu Sanggul. Book. 52 people like. Kitab barencong. 40 likes. Book. Kitab barencong · Home · Photos · About · Community · Info and Ads. Create a Page. Like. Share Suggest Edits. More. Kadida campur ahli sareat Memisah diri baparak rapat. [BABUL HAQ] Barincong Jangan susah bacari bilah, bilah ada di dalam buluh. Jangan.

Author: Grokinos Faubar
Country: China
Language: English (Spanish)
Genre: Sex
Published (Last): 19 March 2004
Pages: 312
PDF File Size: 18.5 Mb
ePub File Size: 7.75 Mb
ISBN: 670-3-67152-723-1
Downloads: 52774
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Yolmaran

Di dalam isinya maka tiada dapat akan minyaknya melainkan memecahkan akan tempurungnya dan memarahkan akan isinya. Adapun barenong Qul Huwallahhu Ahad itu ialah: Tertulis di dalam kitabnya yang bernama Darul ulum addeen.

Dan rukun islam yang kedua ialah: Yaitulah putus ilmu syahadat jika ditanyai orang apa saksi dan apa dipersaksi dan siapa tempat bersaksi.

Kitab Babul Haq Barencong 1 (1)

Liqo pertemuan Kalau yang tertulis dalam al-quran itu datangnya dari mana dan kemana simpunnya? Hanya ganti tempat saja secara rahasia. Ampun yang sebenar-benarnya diri itu hayat. Sudahkah engkau membaca Yasin?

Sesungguhnya shalat itu mencegah dari perbuatan- perbuatan keji dan mungkar. Rujuklah mereka yang arif billahKejauhan itu lupa hati. Jikalau engkau sudah misrakan, maka rindulah engkau kepadaNya, sebab dengan rindu itulah orang baru sampai kepadaNya.

Tatkala cukup 9 sembilan bulan 9 sembilan hari maka firman Allah Taala: Dengan mengucapkan kalimat serah diri tersebut seharusnya diucapkan dengan hati tulus dan ikhlas. Sebab nikmat itu sorga, dan telah kurasakan didalam dunia ini. Setelah kita rnenemukan diri kita menurut Ma’rifatul Hakiki tadi maka perlu kita adakan penjagaan secara ketat dari pada segala noda, dosa dan maksiat baik berbentuk apapun juga, Serta berpegang hikmah Abu Hanifah radiallahu anhu.

  BUSCAPINA EN EL EMBARAZO PDF

Babul Haq Kitab Barencong

Menyatakan asal Allah Ta’ala yang mutlaq kepada zatnya, artinya Allah Ta’ala itu hidup sendirinya, menghukumkan sendirinya, memuji sendirinya, meliputi sendirinya. Sebenar-benarnya nyawa itu nur Muhammad. Ini makam muhammada namanya.

Maka katanya lagi, Ya Allah! Allah Ta’ala tiada ber Bermula ini menyatakan sifat: Mereka mereka yang mendapatkan nya dengan cara ini selalunya tidak mengetahui dan faham apakah yang terjadi sebenarnya. Kiamat besar hanya kita yakini dan kiamat kecil dapat kita rasakan masing-masing.

Sebenar-benarnya Ruh ialah manusia. Sekarang zikir yang handak menangkap burung seekor.

Diri terperi ruh yang menerima segala sifat Allah. Karena setiap insan kamil itu mempunyai utusan rasul pribadi. Menyatakan ia rakaat pertama itu kalimah Tauhid, yang kedua kalimah Rasul.

Kitab Babul Haq Barencong 1 (1)

Yaitu asal diri kita yakni sebelum ada apa-apa. Keluar dari pada H: Tiada mempunyai pengetahuan, tiada mempunyai hidup tiada mempunyai penglihat, tiada mempunyai pendengar tiada mempunyai berkata-kata di dalam hakikatnya melainkan Allah Ta’ala.

Demikianlah daeerahnya atau alkah sedarah namanya daging segumpal dirahim ibu kita. Kalau engkau dekat maka Akulah pendengarnya, Akulah penglihatnya dan Akulah yang meliputinya, sehingga engkau misra dalam Wujud-Haqiqi.

Maka tatkala itu Tuhan berpandang pandangan dengan Sir Tuhan, maka ia menjadi esa dengan esanya, karena Muhammad itu sekata ia dengan Tuhan, Tuhanpun Sekata dengan Allah Kerana yang bernama Allah itu ialah sebenar-henarnya Muhammad dan Muhammad itu ialah sebenar-benmnya Zat-nya yang Wajibul Wujud.

  ADP IPAY VIEW PDF

Kemudian di dalam salah sebuah hadits Qudsi Tuhan barkata: Orang ini sebagai hamba yang menghadapi hakikat yang nyata baginya terang cahayanya dan sedang berjalan pada jalannya. Badanmu dengan nyawamu itu Allah jua Karena Allah itulah meliputi hambanya dan ilmunya maka sempurnalah udu itu dari pada cahaya yang suci tiga perkara: Sedangkan RUH itu ada empat macam pula yaitu: Sekarang baiklah kita uraikan satu persatunya: Disinilah letaknya nilai dan barang yang bernilai itu letaknya dalam pribadi masing-masing.

Rakaat ketiga menyatakan bersifat Nur, menyatakan ia akan Asma Allah. Sebab dalam amal ibadah pasti ada syariatnya, tharikatnya, hakikatnya dan marifatnya.

Hanya Rasulullah yang terlepas daripada hisab himpitan itu, sekalipun anak anak. Maka peliharalah amanat yang dititipkan Tuhan kepada kita. Karena dalam jiwa yang suci, akan melahirkan perbuatan yang suci pula.

Oleh sebab itu wajiblah engkau mengerjakan perintahnya dan taat kepadanya, dan hendaklah engkau Khauf dan cinta dan jangan engkau lupa setiap saat. Jangan susah mencari Allah, Allah ada di dalam kiitab 93 benarnya badan rohani kita itu adalah: Tetapi kalau kita mau tau dan mau cuba memahami bahawa sebenarnya, perbetulkan lah kehidupan dalaman kita ini dahulu dan dengan sendirinya kehidupan luaran kita akan sempurna.

Adapun waktu-waktu yang lain itu mengikut cerita Rasulullah s.